• ساعت : ۱۰:۰۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ 
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در برنامه تلویزیونی صبح تازه شبکه استانی باران :
توسعه لوازم اندازه گیری هوشمند یكی از مهم‌ترین ابزارها برای پیاده‌سازی طرح‌های مدیریت مصرف است
محمد تقی مهدیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ، 17 خرداد ماه 1402 در برنامه تلویزیونی صبح تازه شبکه استانی باران حضور یافت و به تشریح مشوق ها ومعرفی راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق در دوران اوج مصرف سال جاری پرداخت.

وی گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در ادامه از تخصیص پاداش 20 برابری به مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف در سال 1402خبر داد و گفت: براساس این مدل پاداش، که با هدف صرفه جویی در انرژی برق و کاهش مصرف مطرح شده است در صورتی که مشترکان بتوانند میزان مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دهند تا ۲۰ برابر قیمت فروش برق پاداش دریافت می کنند.

مهدیزاده افزود:بر این مبنا اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به ۵۰درصد الگوی مصرف برسانند ، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل 2000 تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان در ادامه درخصوص راهکارهای مدیریت مصرف انرژی برق بیان داشت: دمای آسایش 24 تا 26 درجه است و قرار دادن درجه کولرهای گازی روی این درجه تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش مصرف و همچنین کاهش بهای برق مصرفی دارد، همچنین ساعات اوج مصرف در روز از ساعت ۱1 الی ۱7 و در شب از ساعت 18 الی ۲2 می‌باشد که مشترکین محترم لطفا از استفاده همزمان چند وسیله برقی در این بازه‌های زمانی خودداری کنند.

وی گفت: جهت تأمین برق پایدار حرکت به سوی مدیریت بار شبکه انکار ناشدنی است، لذا توسعه رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری از طریق توسعه لوازم اندازه گیری هوشمند یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیاده‌سازی طرح‌های مدیریت مصرف می‌باشد که از سالیان گذشته در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و هم اکنون با سرعت بیشتری در استان گیلان درحال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اضافه کرد: با کنترل‌پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می‌شود که می‌تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه وعدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.

مهدیزاده تاکید کرد: براساس تصویب هیات وزیران دستگاه‌های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی ملزم به کاهش مصرف انرژی برق هستند و براین اساس ادارات باید مصرف انرژی خود را در ساعات اداری 30درصد کمتر از مصرف دوره مشابه سال قبل کاهش دهند.

وی افزود: همچنین ادارات باید مصرف خود را پس از پایان ساعات کاری تا ۶۰ درصد نسبت به ساعات مشابه سال قبل کاهش دهند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: کنترل رعایت دقیق برنامه‌ها توسط ادارات، از طریق رؤیت پذیری و کنترل از راه دور و یا حضور اکیپ‌های نظارتی در هر شهرستان انجام می‌شود و بر اساس مصوبه مذکور در صورت‌عدم رعایت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه‌های مشمول، با اخطار قبلی، نسبت به قطع برق خاطیان اقدام خواهد شد.

محمد تقی مهدیزاده اذعان داشت: این اقدامات به منظور تامین پایدار برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، ادارات باید یکساعت قبل از پایان ساعات کاری، نسبت به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی‌های غیرضروری اقدام کنند.

وی با مهم وحیاتی خواندن موضوع مدیریت مصرف بر ضرورت همکاری، تعامل و همدلی مردم برای عبور موفق از پیک مصرف در سال ۱۴۰2 تاکید و خاطرنشان کرد که گذر از پیک اوج بار برق ، با همراهی مردم و مسئولان محقق خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان در انتها  به سامانه “برق من” اشاره و بیان کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من و ورود به این سامانه می‌توانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها