• ساعت : ۱۰:۱۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ 
با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر و مقامات استانی انجام شد:
نشست بررسی چالش ها و برنامه های توسعه حوزه امور توزیع برق شهرستان آستانه اشرفیه
طی نشستی با حضور حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی بهمراه مدیرعامل توزیع برق گیلان به بررسی مشکلات،چالش ها و توسعه‌ زیر ساخت های شبکه های توزیع برق در شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر بویژه در مبحث تخصیص اعتبارات استانی و ملی پرداخته شد.

در این نشست که به میزبانی فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار شد، حمیدرضا پیرپیران اظهار داشت: سرفصل های اصلی برنامه های صنعت توزیع برق را با هدف تحقق اهداف صنعت برق، ارتقای کیفی خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی مردم در ۱۰ محور تهیه و تدوین شده است.
وی تاکید کرد: به کارگیری عوامل موثر بر درآمد بخش توزیع برق کشور و برنامه ریزی صحیح در استفاده بهینه از بودجه تخصیص یافته و ایجاد بستر و فضای مناسب جهت استفاده حداکثری بخش خصوصی برای اهداف صنعت برق جز محورهای مهم این برنامه استراتژیک است و تلاش خواهد به رغم محدودیت های موجود عدالت و رفاه در حوزه برق و انرژی برای مردم فراهم کنیم.
معاون هماهنگی توزیع توانیر ضمن استماع نظرات و درخواست های مقامات استانی حاضر در این نشست درخصوص حل مشکلات اساسی و زیربنایی استان و شهرستان آستانه اشرفیه در حوزه برق قول مساعدت و همکاری داد.
همچنین در این نشست ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی کارکنان صنعت برق استان اظهار داشت: در گیلان طی چند دهه اخیر شاهد انباشت فرسودگی شبکه های توزیع برق بوده ایم که این موضوع نیازمند توجه و نگاه ویژه به  این استان است تا رضایت مردم تامین شود.
وی افزود:  شاخص‌های برخورداری از کابل خودنگهدار در گیلان ۲۰ درصد است در حالی که متوسط شاخص آن در کشور بالای ۵۰ درصد می باشد و ضروری است مشکلات زیرساختی استان که زیر فضای سبز آن مدفون شده است، برطرف شود.
نجفی تاکید کرد: استان گیلان باتوجه به مسافرپذیری و مهاجر پذیری که دارد، نیاز اعتبارات و بودجه مناسب برای پاسخگویی شایسته به مردم و مشترکین است.
وی درپایان برخی از عمده ترین مشکلات برقی و درخواست های مردمی حوزه انتخابیه خود را مطرح کرد و همکاری و پیگیری لازم برای رفع این معضلات بویژه در مبحث اختصاص سهمیه کابل خودنگهدار به شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر با اولویت مناطق کم برخوردار و دارای مشکل را خواستار شد.
همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: اهمیت انرژی برق در زندگی روزمره همه ما، یک اصل کاملا حیاتی و غیرقابل انکار است و همین موضوع وظیفه و رسالت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را سنگین تر می کند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران های جوی نظیر بارش های برف سنگین و طوفان های فصلی و... موجب فرسودگی شبکه های برق در گیلان می شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تاکید بر اینکه گیلان یکی از فرسوده ترین شبکه های برق در کشور را دارد افزود: متاسفانه طی دو دهه اخیر و با توجه به عدم جذب منابع و اعتبارات لازم، شاهد انباشت فرسودگی شبکه ها بویژه در حوزه شبکه های فشار ضعیف در استان هستیم.
مهدیزاده تصریح کرد: گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد که عمده آنها فرسوده هستند و طی این سالها تنها قریب به ۷ هزار کیلومتر از آنها با کابل خودنگهدار جایگزین شده است و امیدواریم با نگاه ویژه وزارت نیرو به استان گیلان شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.
گفتنی است در این نشست حسین ذاکر استقامتی فرماندار آستانه اشرفیه و جمعی از مسئولین این شهرستان حضور داشتند و پس از آن از وضعیت شبکه های برق، پروژه های برقرسانی درحال اجراء و امور توزیع برق آستانه اشرفیه توسط معاون هماهنگی توزیع توانیر بازدید بعمل آمد.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها