• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ 
next    /  4 prev
دیدار مدیرعامل و معاونین شركت توزیع نیروی برق استان گیلان با آیت الله فلاحتی امام جمعه رشت
آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت: عرضه تقاضا در وسایل انرژی زا سبب افزایش مصرف برق است/استفاده بهینه از انرژی برق به مردم آموزش داده شود.

آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت:

عرضه و تقاضا در وسایل انرژی زا سبب افزایش مصرف برق است/استفاده بهینه از انرژی برق به مردم آموزش داده شود.

آیت الله فلاحتی در دیدار مدیرعامل و معاونین شرکت توزیع نیروی برق استان با تسلیت ایام رحلت امام(ره) اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی روستاهای اطراف شهرها برقدار نبودند.

وی به برقدار شدن بیشتر روستاهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رفاه ایجاد شده، به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شاکر خدای متعال، انقلاب اسلامی و خون شهدا هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم ما از نعمت برق برخوردارند در عین حال پر مصرف ترین کشور در انرژی برق هستیم و این اسراف است.

آیت الله فلاحتی بر آسیب شناسی صنعت برق به ویژه برق گیلان تاکید کرد و گفت: برخی از آسیب ها ناشی از برنامه های کشوری و وزارت نیرو است و شرکت های استانی مجری این برنامه ها هستند.

وی، کابل برق را نخستین موضوع در آسیب شناسی صنعت برق دانست و بیان کرد: در بیشتر نقاط گیلان تیر و کابل های برق فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ورود سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر مسافر به استان، خاطرنشان کرد: می طلبد مسئولان کشوری به صنعت برق گیلان توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، تیر برق های موجود را از موضوع های مهم در توزیع برق در شهرها و روستاها ذکر کرد و یادآور شد: رصد تیرهای برق در روستاها و شهرها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه وجود تیرهای برق در وسط کوچه ها و خیابان ها به دلیل عقب نشینی بناها در شهرها آسیب اجتماعی را به همراه دارد ، اظهار کرد: البته همکاری شهروندان با دستگاه های متولی تاثیرگذار است.

امام جمعه رشت به شکستگی تیرهای برق در بحران برف سال گذشته گیلان اشاره کرد و افزود: بعضی از روستاها به دلیل شکستگی تیرهای برق تا دو هفته برق نداشتند و از آسیب ها محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: اگر نظارت ها جدی و مستمر باشد خسارت ها کاهش می یابد.

وی بر مطالبه گری دستگاه های متولی از مسئولان کشوری تاکید کرد و گفت: رفع ضعف برق های مردم باید در اولویت باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار در اولویت قراردادن مناطق دورافتاده توسط شرکت توزیع نیروی برق شد و بیان کرد: مردم در روستاهای دوردست از حیث امکانات محروم هستند بنابراین می طلبد به مناطق ضعیف زودتر رسیدگی کنید.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مسکوت گذاشتن آسیب ها برای مردم سخت است، خاطرنشان کرد: خدمتگزار مردم هستیم بنابراین حضور مسئول در کنار مردم آنها را امیدوار می کند.

امام جمعه رشت ، عرضه و تقاضا در وسایل انرژی زا را سبب افزایش مصرف برق عنوان کرد و یادآور شد: استفاده بهینه از انرژی برق باید به مردم آموزش داده شود.

وی، استفاده از کارشناسان به منظور استفاده بهینه برق توسط مردم را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: آموزش مردم در استفاده نعمت برق حائز اهمیت است و باید برای مصرف بی رویه فکری کنید.

گیلان یک میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک برق دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود یک میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک برق در استان اشاره کرد و گفت: سال های اخیر با بحران هایی مواجه بودیم و مهم ترین آن بحران برف است.

محمداسماعیل هنرمند با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون اعتبارات ویژه برای بازسازی شبکه برق گیلان اختصاص داده نشده است، تصریح کرد: گیلان جزو استان های بحران خیز محسوب می شود و اگر اعتبارات ویژه اختصاص داده نشود با مشکلات جدی مواجه می شویم.

وی، یکی از مهم ترین دغدغه های توزیع نیروی برق گیلان را تابستان و افزایش مصرف برق عنوان کرد و افزود: امیدواریم با کنترل و صرفه جویی مصرف برق تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم ضمن اینکه رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین مهم است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها