• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۴ 
با حضور وزیر نیرو در شانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران
با حضور وزیر نیرو در شانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ طرح آبرسانی از سد شهید رجایی به ساری افتتاح شد/ بهره‌برداری هم‌زمان از 2 نيروگاه مولد مقياس كوچك و 7 پروژه انتقال و فوق توزيع برق مازندران

با حضور وزیر نیرو در شانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

طرح آبرسانی از سد شهید رجایی به ساری افتتاح شد/ بهره‌برداری هم‌زمان از 2 نيروگاه مولد مقياس كوچك و 7 پروژه انتقال و فوق توزيع برق مازندران

طرح آبرسانی از سد شهید رجایی به ساری با اعتبار 1300 میلیارد ریال و 2 نيروگاه مولد مقياس كوچك و 7 پروژه انتقال و فوق توزيع برق مازندران در شانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به‌طور هم‌زمان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه آب سد شهید رجایی از طریق یک خط انتقال به قطر 900 میلی‌متر  لوله فولادی به تصفیه‌خانه این طرح واقع در 9 کیلومتری جنوب ساری به صورت ثقلی انتقال می‌یابد، گفت: در طول مسیر با توجه به فشار آب علاوه بر احداث ایستگاه فشارشکن در مسیر طرح، سه نیروگاه برق آبی کوچک با ظرفیت 16.4 گیکاوات ساعت جهت استفاده مضاعف توسط بخش خصوصی احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
محمدابراهیم یخکشی از تصفیه‌خانه این طرح به‌عنوان یکی از تصفیه‌خانه‌های مجهز کشور یاد کرد و گفت: این تصفیه‌خانه به روش متعارف با فیلتراسیون دولایه اجرا شده و قادر است 1500 لیتر در ثانیه آب را با کیفیت بسیار مناسب در اختیار جمعیت 400 هزار نفری ساری قرار دهد .
یخکشی افزود: آب شرب تصفیه شده پس از تجمیع در یک مخزن 10 هزار متر مکعبی واقع در محل تصفیه‌خانه طی یک خط انتقالی به طول 9 کیلومتر به 2 مخزن ذخیره باغ کرمانی که هریک 20 هزار مترمکعب است انتقال و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران به آثار اقتصادی اجتماعی و زیست محیطی این طرح بزرگ پرداخت و گفت: در این طرح علاوه بر تامین آب مطمئن برای جمعیت 400 هزار نفری این شهر، کیفیت آب شرب به‌دلیل کیفیت پایین منابع آبرفت بسیار ارتقا یافته، به‌طوری‌که بسیاری از شاخص‌ها از جمله نیترات، آمونیوم، کدورت، سختی آب و فسفات در مقایسه با استفاده از آب چاه‌ها به شدت کاهش و بهبود یافته و شاخص کیفیت آب از 55 به 77 ارتقا یافته است. همچنین به لحاظ زیست محیطی نیز برداشت منابع آب زیرزمینی کاهش یافته و آب سالم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد .
 این گزارش حاکی است، با احداث این تصفیه‌خانه و تاسیسات وابسته به آن ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش ساخت تجهیزات داخلی و توانمندسازی نیروی انسانی فراهم و فرصت مناسبی برای آموزش دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب ایجاد شده است.

افتتاح 2 نيروگاه مولد مقياس كوچك و 7 پروژه انتقال و فوق توزيع برق مازندران
وزير نيرو در این آیین هم‌زمان 2 نيروگاه مولد مقياس كوچك و 7 پروژه انتقال و فوق توزيع برق در مازندران را با سرمایه‌گذاری 410 میلیارد تومان افتتاح کرد.
حسین افضلي مديرعامل برق منطقه‌اي مازندران و گلستان گفت: این 2 نيروگاه مقياس كوچك با سرمایه‌گذاری 410 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی با حضور وزیر نیرو در استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.
وي گفت: این پروژه‌ها شامل نيروگاه مقياس كوچك 25 مگاواتی در بابلسر، و نيروگاه مقياس كوچك  25 مگاواتی در شهرک صنعتی رجه بابل هستند.
افضلی افزود: کمک به کمبود تولید شبکه سراسری و جلوگیری از اعمال خاموشی، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع، به تعویق انداختن توسعه پروژه‌های شبکه، افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های استانی در راستای اصل 44، افزایش پایداری شبکه و تامین برق مستمر، تقویت پدافند غیرعامل و جبران ضعف ولتاژ و بهبود ولتاژ برق مشترکان و ایجاد اشتغال مستقیم برای 26 نفر از اهداف و اثرات اجرایی این پروژه‌ها به‌شمار می‌آید.
مديرعامل برق منطقه‌اي مازندران و گلستان گفت: همچنين در سفر وزير نيرو به مازندران با سرمایه گذاری بالغ بر 267 میلیارد تومان 7 پروژه انتقال و فوق توزیع در استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد: این پروژه‌ها شامل توسعه بخش 63 کیلوولت پست مرکز مازندران، احداث ایستگاه فوق توزیع ساری 6، احداث ایستگاه فوق توزيع بابل5، احداث خط كابلي تغذيه كننده ايستگاه ساري6، احداث خط كابلي تغذيه كننده ايستگاه بابل 5، احداث خط انشعابی و ایستگاه ساده 230 کیلوولت بهشهر و 17 دسگاه فيدر خروجي پست فوق توزيع 20 كيلوولت است.
افضلي گفت: تامین برق مستمر و مطمئن، كاهش خاموشی‌های ناشی از ازدیاد بار در زمان پیک بار، افزایش پايداري و قابلیت اطمینان شبكه، رفع افت ولتاژ مشترکان منطقه و كاهش تلفات شبكه از اهداف و اثرات اجرای این پروژه‌ها محسوب می‌شود.
وي افزود: براي اجرای اين پروژه‌ها 677 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها