1- نحوه محاسبه برق مصرفی مشترک چگونه است ؟
محاسبه صورتحساب طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی شرکت توانیر انجام میگیرد.
برای مشاهده آخرین دستورالعمل ابلاغی میتوانید به «این صفحه» مراجعه فرمایید.
همچنین برای استفاده از ماشین حساب محاسبه صورتحساب میتوان از «این صفحه» استفاده نمود.
2- گزینه انتخاب در صورت حسابها به چه مفهومی است ؟
گزینه در واقع انتخابی است برای نرخهای دیماند و انرژی نصرفی بدین صورت که مشترک بر اساس رفتار مصرفی برق خود در بازه های زمانی یکسال می تواند تعیین کند که نرخ انرژی بالا و یا دیماند بالای پرداخت نماید بری مثال در مواردی که کارخانه در چند ماه از سال بدلایلی مصرفی کلی داشته باشد و یا بدون مصرف باشد مشترک می تواند برای آن مقاطع زمانی تقاضای گزینه ۱ و یا ۳ بنماید تا نرخ دیماند کمتری را پرداخت نماید و پس از سپری شدن زمان فوق و عوض شدن رفتار مصرفی کارخانه می تواند مجدداً گزینه ۱ را انتخاب نماید.
3- مدارک مورد نیاز برای درخواست بررسی صورت حساب چیست ؟
- آخرین قبض یا رسید پرداختی
- قبض دارای مشکل
4- درصورتیکه به مبلغ قبض صادره اعتراض داشته باشیم چه مراحلی طی می شود ؟
پس از ثبت درخواست ، کارشناسان شرکت موارد ذیل را چک کرده و نسبت به تایید یا اصلاح قبض اقدام می کنند:
- چک کردن قرائت صحیح کنتور
- مصارف دوره قبل
- تست کنتور
5- در صورتیکه به تعرفه یا به بدهی قبلی اعتراض داشته باشیم چه مراحلی طی می شود ?
تعرفه : پس از ثبت درخواست در صورتیکه نوع تعرفه در قبض اشتباه درج شده باشد اصلاح می گردد .
بدهی: بدهی قبلی مشترک مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی نسبت به تایید یا اصلاح قبض اقدام می شود.